Aktualności

22 października uczniowie Zespołu Szkół w Biczycach Dolnych uczestniczyli w spotkaniu z policjantem. Spotkanie zostało podzielone na trzy bloki: dla klas młodszych oraz starszych. W pierwszym spotkaniu uczestniczyli uczniowie klas O-III. Najmłodsze dzieci miały okazję porozmawiać z Policjantem o zachowaniu bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły, o bezpiecznym przechodzeniu przez ulicę, prawidłowym zachowaniu się podczas jazdy rowerem.
Następnie policjant spotkał się z uczniami klas IV –VI. Podczas spotkania policjant przekazał uczniom wiele cennych informacji dotyczących bezpieczeństwa:
|

W ramach projektu "Szkoła Współpracy" nasza szkoła organizuje Dzień Otwarty 24 października w godzinach 15.00-18.00. Szczegółowe informacje i harmonogram w zakładce: Dla Rodziców/Informacje

Informujemy, iż występ teatralny szkolnego zespołu "Bajarze" w ramach Biczyckiego Strychu Sztuki , który miał odbyć się 25.09.2014 r. o godz. 17.00 został odwołany. Termin wystepu zostanie podany w innym terminie.

Dyrekcja Zespołu Szkół w Biczycach informuje, iż zakończył się I etap zamawiania I części podręcznika „Nasz elementarz”. Podręcznik po wpisaniu do ewidencji w bibliotece szkolnej, będzie wypożyczony uczniom klas I już 1 września 2014. Pierwsza część podręcznika jak i jego pozostałe trzy części stanowią własność szkoły i jego zagubienie lub zniszczenie skutkować będzie odkupieniem danego egzemplarza przez rodzica. W ostatnim tygodniu wakacji nauczyciele, wychowawcy klas I zakupią podręcznik do j. angielskiego oraz pozostałe ćwiczenia konieczne do realizacji podstawy programowej w klasie pierwszej.
Informuję, iż przybycie rodziców na rozpoczęcie roku szkolnego jest konieczne ze względu na informacje, które wychowawcy podadzą rodzicom w związku z prawidłową organizacją i przygotowaniem ucznia do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Wszystkie informacje rodzic zdobędzie podczas spotkania organizacyjnego.

Dyrekcja Zespołu Szkół informuje na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8.03 1990 roku o samorządzie gminnym oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 lipca 2014r, w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych (Dz. U. z 2004 roku poz. 1024) ustala się termin składania wniosków do dnia 5 września 2014 w sekretariacie szkoły.
Do kogo kierowana jest pomoc?
- uczniów z klas II-III szkoły podstawowej,
- uczniów klasy VI szkoły podstawowej,
- uczniów: słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej
– posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczającym w roku szkolnym 2014/2015 do szkół dla dzieci i młodzieży: szkół podstawowych, z wyjątkiem klasy I, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników lub szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, do ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia, z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia, ogólnokształcących szkół sztuk pięknych, liceów plastycznych lub ogólnokształcących szkół baletowych.
Jakie warunki należy spełnić aby otrzymać „Wyprawkę szkolną”?
Zgodnie z założeniami programu w roku 2014 pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym – także zakupu materiałów edukacyjnych, uczeń może otrzymać tylko ze względu na jedno z trzech wyszczególnionych poniżej kryteriów:
1. uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1456, z późn. zm.);
2. uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz. 182, ze zm.), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń, uwzględniającej warunki lokalne, ekonomiczne i społeczne. Zgodnie z art. 7 tejże ustawy pomoc może być udzielona osobom i rodzinom w szczególności z powodu: ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, braku umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze, trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej, klęski żywiołowej lub ekologicznej.
Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć w danej gminie 5% ogólnej liczby uczniów klas II, III i VI szkoły podstawowej, klas II, III i VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasy III szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, klasy VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, klasy III liceum plastycznego oraz klasy III i IX ogólnokształcącej szkoły baletowej. Ww. liczba uczniów obejmuje również uczniów szkół prowadzonych przez ministra właściwego do spraw środowiska oraz Ministra Obrony Narodowej.
3. niezależnie od dochodu uczniom niepełnosprawnym:
- słabowidzącym,
- niesłyszącym,
- słabosłyszącym,
- z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
- z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
- z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
- z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej
– posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, pomoc w formie dofinansowania obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych (zgodnie z art. 3 pkt 24 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - przez materiał edukacyjny należy rozumieć materiał zastępujący lub uzupełniający podręcznik, umożliwiający realizację programu nauczania, mający postać papierową lub elektroniczną) Powyższe nie ma zastosowania w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających w roku szkolnym 2014/2015 do klasy I szkoły podstawowej, w przypadku gdy uczniowie ci korzystają z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
Link przy pomocy którego można pobrać wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników w roku szkolnym 2014/2015 znajduje się w zakładce Dla Rodziców/Druki

Dyrekcja Zespołu Szkół wraz z Opiekunem świetlicy szkolnej informują, iż w zakładce Dla Rodziców/Druki znajduje się link przy pomocy którego można pobrać kartę informacyjną zgłaszającą dziecko do świetlicy szkolnej na rok szkolny 2014/2015.
Zgłoszenia na świetlicę szkolną w formie wypełnionych formularzy wraz z pieczątkami zakładów pracy tam gdzie rodzice pracują ,proszę przynosić do mgr Joanny Rymarczyk – opiekuna świetlicy w ostatnim tygodniu sierpnia i w pierwszym tygodniu miesiąca września 2014 r.
Druki nie wypełnione nie będą respektowane podczas rekrutacji, która zakończy się 5.09.2014 r., ogłoszeniem listy uczniów zakwalifikowanych na świetlicę szkolną.

W związku ze zbliżającym się terminem zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, Dyrekcja Zespołu Szkół w Biczycach informuje, że dostępny jest wykaz podręczników do klas II-VI SP oraz I-III G pod zakładką podręczniki. Klasy I szkoły podstawowej będą zaopatrzone bezpośrednio przez MEN o czym będę na bieżąco informował.
Przypominam!!
Rodzice nie kupują podręczników dla dzieci z klas I szkoły podstawowej.!!!!
Informuje również rodziców uczniów poszczególnych klas o harmonogramie wprowadzania bezpłatnego dostępu do podręczników, zgodnie z którym sukcesywnie, począwszy od roku szkolnego 2014/2015 realizowane będzie zadanie zapewnienia uczniom szkół podstawowych bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych oraz materiałów ćwiczeniowych, przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego.

Dnia 6 czerwca w Świniarsku w związku z Dniem Patrona Szkoły i zbliżającą się 30 rocznicą Jego męczeńskiej śmierci, odbyły się Pierwsze Artystyczne Spotkania z ks. Jerzym Popiełuszką. Konkurs odbywał się w trzech kategoriach wiekowych: kl O - III, IV - VI i gimnazjum.Uczniowie mogli wybrać sobie co najmniej jedną z możliwości: konkurs plastyczny, wiedzy lub recytatorski.
![]() |
![]() |
|

Publikujemy regulamin wspierania edukacji uzdolnionych dzieci i młodzieży z terenu Gminy Chełmiec oraz odpowiednie wnioski. O stypendia i nagrody ubiegać się mogą uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy zamieszkują na terenie Gminy Chełmiec oraz uczniowie szkół podstawowych i gimnazjum niezależnie od miejsca zamieszkania jeżeli uczęszczają do szkoły na terenie Gminy Chełmiec.
Dokumenty do pobrania w zakładce dla rodziców - dokumenty.

SzanowniPaństwo,
Rodzice przyszłych pierwszoklasistów i wychowanków oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2013/2014. Rok szkolny 2013/2014 to rok, w którym do pierwszych klas zapraszamy 7-latków, to jest dzieci urodzone w 2007 roku oraz dzieci 6-letnie, urodzone w pierwszej połowie 2008 roku. Młodsze dzieci, zarówno 6-latki i 5-latki zapisywane będą do oddziałów przedszkolnych/zerowych.
Szanowni Rodzice, Szkoła podjęła wiele starań by przygotować się na przyjęcie najmłodszych dzieci. Mamy nowoczesną bazę, nowe pomoce dydaktyczne, doskonalimy rozwiązania organizacyjne, nauczyciele posiadają pełne kwalifikacje i uczestniczą w wielu formach kształcenia by poprzez ciągły rozwój zawodowy nabywać i doskonalić umiejętności niezbędne do pracy z najmłodszymi dziećmi.
Dyrektor Zespołu Szkół
Ogłoszenie o zapisach do oddziałów przedszkolnych/zerowych Szkoły Podstawowej im. s. z. Cz. Lorek
Dyrektor Zespołu Szkół w Biczycach ogłasza zapisy do oddziałów przedszkolnych/zerowych Szkoły Podstawowej. Zapisy odbędą się w dniach: 1 lutego –28 lutego 2014r - od godz. 8.00 do 12.00 w gabinecie dyrektora szkoły poprzez złożenie wypełnionego pisemnego zgłoszenia na formularzu: karta zapisu dziecka do oddziału zerowego (dla dzieci z gminy Chełmiec)lub wniosku (dla dzieci spoza gminy).
Formularze w/w dokumentów dostępne są na stronie internetowej szkoły w zakładce Dla Rodziców - dokumenty lub u nauczycieli oddziałów przedszkolnych podczas zapisów. Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 18-443-07-88.
Dyrektor Zespołu Szkół
Ogłoszenie o zapisach do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. s. z. Cz. Lorek
Dyrektor Zespołu Szkół w Biczycach ogłasza zapisy do klasy pierwszej Szkoły Podstawowej. Zapisy odbędą się w sekretariacie szkoły w dniach od 1 lutego 2014r. do 28 marca 2014r. w godzinach od 8.00 do 12.00 poprzez złożenie wypełnionego pisemnego zgłoszenia (dla dzieci z obwodu szkoły) lub wniosku (dla dzieci spoza obwodu).
Formularze w/w dokumentów dostępne są na stronie internetowej szkoły w zakładce Dla Rodziców - dokumenty lub w sekretariacie szkoły. Dodatkowe informacje pod numerem telefonu 18-443-07-88. Jeżeli państwo zapisujecie dziecko do innej placówki prosimy o zgłoszenie tego faktu osobiście lub telefonicznie w sekretariacie naszej szkoły.
Dyrektor Zespołu Szkół
Odroczenie obowiązku szkolnego Odroczenie rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko może być orzeczone w przypadkach uzasadnionych ważnymi przyczynami, nie dłużej jednak niż o jeden rok. Decyzję w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego podejmuje dyrektor szkoły, w obwodzie której dziecko mieszka, po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej i na wniosek rodziców (opiekunów prawnych) dziecka. W przypadku dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z art. 14 ust. 1a ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz.2572 z późn. zm.), obowiązek szkolny może być odroczony do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. W celu odroczenia obowiązku szkolnego rodzice (opiekunowie prawni dziecka) zobowiązani są do złożenia w sekretariacie szkoły następujących dokumentów |
- Wniosek o odroczenie rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego – do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej.
- Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej z zaleceniem odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.
Dokumenty do pobrania w zakładce dla rodziców - dokumenty.